4353 1444 mail@rtm.dk

 



RTM Nyhedsbrev nr. 10 – 2022

Kære kunder, samarbejdspartnere og øvrige relationer

Velkommen til RTM’s nyhedsbrev for oktober.

I denne måneds nyhedsbrev ser vi blandt andet på en ny strategi for cyber- og informationsteknologi. Det er Finanstilsynet, som har offentliggjort en ny strategi. RTM Forsikring hilser den velkommen og glæder sig til at bidrage til at realisere den.

Du kan også læse, at der hos RTM er kommet 10 nye medarbejdere ombord – du kan læse, hvad det er, vi forpligter os til, når vi byder velkommen til nye ansigter.

Som altid håber jeg, I vil finde nyhedsbrevet interessant.

Rigtig god læselyst.

Venlig hilsen

Leif Rexen, Adm. Direktør

I denne måneds nyhedsbrev

Nyt fra RTM 

  • Nye medarbejdere forpligter

Nyt fra RTM Forsikring

  • Ny strategi for cyber- og informationsteknologi

Kort nyt

  • Tryg-boss klar til prishop efter tårnhøj inflation
  • Topdanmark: Vi har gjort mest muligt for at undgå prishåndtaget
  • Tryg skuffer: Har tjent 964 mio. kr. på tre måneder
  • Ny tilfredshedsundersøgelse: Fire ting flytter kunderne

Andet

  • ARKEN: Få fribilletter

Nyt fra RTM 


Nye medarbejdere forpligter


Af Leif Rexen, administrerende direktør, RTM 

Nye medarbejdere forpligter.

RTM har det seneste år on-boardet 10 nye medarbejdere – både til pensions-og forsikringsrådgivning.

Det har ikke været nødvendigt at annoncere, LinkedIn har været et stærkt rekrutteringsværktøj og kombineres det med RTMs hjemmesides karriereunivers, hvor vi fortæller om, hvad vores dna er – og hvad vi forventer af vores nye kollega – er vi i mål. En nøje tilrettelagt onboarding-uddannelse og en faderrolle er en nødvendighed.

Undersøgelser viser, at 30 procent af alle medarbejdere ville fyre chefen, hvis de måtte – og 22 procent af dine medarbejdere er jobsøgende. Derfor er det altid vigtigt at lytte – og huske på, at medarbejdere er guld værd

Nyt fra RTM Forsikring


Ny strategi for cyber- og informationsteknologi


Af Henning Toftager, direktør, RTM Forsikring

Finanstilsynet har offentliggjort en ny strategi, der indeholder målsætninger og fokusområder for den finansielle sektors cyber- og informationssikkerhed frem til 2025.

RTM hilser strategien velkommen og ser frem til at bidrage til at realisere strategiens målsætninger.

Det er afgørende, at den finansielle sektor er robust beskyttet mod cyberangreb. Sektorens samfundsvigtige funktioner skal kunne opretholdes også i en krisesituation, hvor kritisk IT-infrastruktur sættes ud af kraft i kortere eller længere tid.

Cyberangreb mod den danske finansielle sektor kan have meget alvorlige konsekvenser for Danmark. Længerevarende IT-nedbrud i sektorens samfundsvigtige funktioner kan true den finansielle stabilitet og tilliden til den finansielle sektor.
Generelt lægger Finanstilsynet op til et samarbejde mellem myndighederne og finanssektorens aktører om at indfri målsætningerne i strategien.

Brancheforeningen Forsikring og Pension bakker op om denne tilgang, og vi ser frem til at være med til at realisere strategiens målsætninger. Et aktivt samarbejde internt i finanssektoren såvel som med aktører i andre samfundsvigtige sektorer er en forudsætning for at nå målet om robust beskyttelse af den finansielle sektors samfundsvigtige funktioner, siger Sigrid Floor Toft.

Strategien er bygget op om syv vigtige indsatsområder med hver sine målsætninger, der sætter rammen for arbejdet i den kommende strategiperiode. Eksempelvis lægges der op til at understøtte, at den finansielle sektor har et aktivt internt og eksternt samarbejde om sikkerhedsopbygning, der sikrer, at relevante risici adresseres og mulige synergier udnyttes.

Kort nyt


Tryg-boss klar til prishop efter tårnhøj inflation


Koncerndirektør i Tryg Morten Hübbe fortæller, at han holder konstant øje med inflationen, da det rammer forsikringsselskaberne, at udgifterne til at udbedre skader stiger som følge af et øget prisniveau på materialer.

Derudover oplever de, at inflationen tvinger dem til at handle for at sikre en bæredygtig forretning. Ifølge Hübbe, er det særlig vigtigt, at de kunder, der rammes af prisstigninger, hjælpes på vej, da prisstigningerne i sidste ende vil ramme de kunder, som er forsikrede i Tryg.

Bygnings- og bilforsikringer, er også ramt af de stigende priser på skadeudbedring, som giver Tryg en særlig udfordring.


Topdanmark: Vi har gjort mest muligt for at undgå prishåndtaget


Stigende priser på forlygter, træ og tegl har fået Topdanmark til at hæve priserne på flere forsikringer for deres kunder.

“Vi står et meget godt sted, og derfor kan vi håbe på, at vi ikke skal sætte priserne alt for meget op”, siger Peter Hermann, adm. direktør for Topdanmark.

Ifølge forbrugerindekset lyder inflationen i øjeblikket på cirka 11%, hvilket presser forsikringsselskabet på flere parametre, men det sætter ikke en stopper for den digitale omstilling, Topdanmark arbejder på. De store investeringer i denne omstilling har omvendt også betydet, at Topdanmark er gået fra at have 1.800 forskellige forsikringsprodukter til nu at have lidt over 100.


Tryg skuffer: Har tjent 964 mio. kr. på tre måneder


Tryg tjente 628 mio. kr. i tredje kvartal efter skat, hvilket er 172 mio. kr. mindre end analytikernes forventning. Turbulensen på de finansielle markeder har en kæmpe påvirkning på forsikringskoncernen.

Ifølge koncernchef i Tryg Morten Hübbe er tallene også ”et vidnesbyrd om en kerneforretning i god form”. Tryg har tjent flere penge på salg af forsikringer, hvor indtægterne i løbet af 3. kvartal, er steget med 6,4% i forhold til samme periode sidste år.

Trygheds Gruppen, har lovet, at den vil give kunderne en rabat på 8% af den pris, som de betaler for deres forsikringer, som vil koste Trygheds Gruppen cirka 1,2 mia. kr.


Ny tilfredshedsundersøgelse: Fire ting flytter kunderne


Det hjælper ikke på kundernes tilfredshed at blive ved med at gøre, det man gjorde i går. I hvert fald viser en ny tilfredshedsundersøgelse fra analysehuset Epsi Rating Danmark, at de danske privatkunder mener, at forsikringsselskaberne i gennemsnit er blevet dårligere til at være relevant proaktiv.

”Mange selskaber ser ud til at gøre, som de gjorde sidste år. Men det ser ud til, at kundernes forventninger stiger,” udtaler Sofie Breum, landechef i Epsi Rating Danmark.

Epsis branchestudie viser, at de danske privatkunder generelt er meget tilfredse med deres forsikringsselskab. Ifølge undersøgelsen er der særligt fire tendenser, der rykker på kundernes tilfredshed.

Og her er en af de ting, der trækker ned, når selskaberne ikke formår at være proaktive nok.

”Det er ikke nok, og her er der behov for et øget fokus,” lyder en af konklusionerne i studiet.

Kilde: Finanswatch.dk

Andet


ARKEN: Få fribilletter


Lige nu kan du komme på museet ARKEN og opleve Leonora Carringtons magiske univers, når ARKEN for første gang i Skandinavien viser en stor udstilling om en af surrealismens nøgleskikkelser.

Carrington var en nøgleskikkelse i surrealismen i det 20. århundrede, men lod sig ikke begrænse af nogen betegnelse.

Et væld af inspirationskilder løber gennem hendes unikke version af surrealismen, hvor esoteriske symboler fra tarotkort og alkymi blander sig med italiensk 1300- og 1400-tals maleri og irske folkesagn.

Ønsker du at besøge kunstmuseet ARKEN for at se den her udstilling – og de øvrige spændende udstillinger, som ARKEN tilbyder – har vi et begrænset antal fribilletter til rådighed.

Maks. to billetter pr. person/firma.
Du kan bestille på event@rtm.dk. Først til mølle.